Успелите

Топ презентаторът Борис Христов: Всеки може да впечатли

Борис Христов е опровержение на тезата, че компютърните специалисти комуникират и се изразяват трудно. Той завършва информатика в НБУ и още като студент организира инициативи и изнася лекции. Работи като компютърен специалист с насоченост Microsoft SQL Server в различни международни компании. В работата си винаги се старае да представя информацията по достъпен начин и помага на клиентите да я разберат лесно.

Това му качество му отваря вратите да презентира в над 25 държави по света, а след това да направи и тотална промяна в кариерата си. През Септември 2015 основава собствена компания - презентационна агенция 356labs, която има много простичка мисия - да помогне на всички презентиращи да презентират ефективно.

Малко по-късно компанията вече работи с клиенти от България, Словакия, Англия и Щатитe, а днес, в края на 2017, е единствената презентационна агенция в света, която две години подред бива одобрена да презентира на най-голямата годишна конференция на Microsoft – Microsoft Ignite, която се посещава от над 25 000 души.

Какво те провокира да създадеш 356labs?

Създадох 356labs като някаква форма на протест. Имам щастието да говоря и презентирам в целия свят и ако трябва да бъда честен, съм изморен да виждам това, което виждам – неефективни презентации, и то повсеместно. Не мога или по-точно – не искам да повярвам, че е възможно да продължаваме да ставаме свидетели на това как хора от бизнеса пропускат огромни възможности да впечатлят аудиторията си, да изградят невероятно име за себе си и не на последно място – да постигнат това, което искат с презентацията си – да спечелят инвестиция, нов клиент или нещо друго.

Това беше и причината да основа презентационна агенция – исках да „вкарам ред“ в това какво всъщност означава да създадеш и изнесеш една истински ефективна презентация. До момента пътят ни към това да реализираме мисията ни е доста сложен, защото голяма част от презентаторите (не само в България) вярват, че те няма какво повече да научат за света на презентациите, но за сметка на това виждаме и другата страна на медала – свят, в който наши презентации са били в основата на спечелването на мултимилионни сделки с компании, чиито клиенти сме и ние, и читателите на сайта.

Вярно ли е, че така наречените soft skills (меки умения) са ни много по-необходими в работна среда? И защо?

Меките умения са необходими не само в работна среда, но и в останалата част от ежедневието ни. Защо? Да може човек да се адаптира и променя, да управлява времето си добре и да комуникира ефективно (което са само част от т.нар. „меки умения“) са качества, които, за съжаление, все още много малко хора притежават.

В този ред на мисли, същите тези хора бързо се отличават от останалите, което им дава огромно предимство както в работното им ежедневие, така и в личния живот. Странно е да видиш колко много от нас вярват, че е напълно достатъчно да си изключителен експерт в професията си и това би следвало да е достатъчно. Не е така. Или поне не е така според мен.

Как можем да направим нашата презентация “блестяща”?

Репетирайте. Репетирайте така, както ще изнесете презентацията пред публиката си. Направете го минимум 4 – 5 пъти (да, знам, отнема време), но сами ще се уверите в разликата. Много хора вярват, че просто защото те са създали презентацията, която ще изнасят, няма нужда да репетират. В крайна сметка… нали те са я създали. Голяма грешка. Много голяма грешка! За съжаление обаче, я виждаме навсякъде по света и в бизнес организации от всички индустрии.

Мит ли е вече “традиционното образование” и защо наблюдаваме все повече млади хора, които се обучават извън класните стаи?

Наблюдаваме го, защото, за съжаление (и тук говоря от опит като човек, който е преподавал в почти всички големи ВУЗ-ве в България), образованието и начинът на преподаване не отговарят на това, което учениците/студентите очакват. В същото време, хубавата новина е, че много хора искат да продължат да учат и искат да продължат да се развиват и обогатяват.

Когато имаш такъв „сблъсък“ се появяват алтернативи и то качествени такива. Те предоставят на всички желаещи да учат точно това, което те търсят, и не спират да се променят и преадаптират на базата на всички новости, защото знаят, че ако го направят, стават уязвими да се превърнат в това, от което те всъщност са „избягали“.

До каква степен е “здравословно” да рискуваме и какво не ни казват, когато решим да го направим?

Доста интересен въпрос. Не съм сигурен, че „да рискуваш“ е за всеки, но и не виждам проблем в това. Единственото нещо, което бих казал ме притеснява, е фактът, че когато не си склонен да поемеш рискове, потенциално няма как да отидеш на следващото стъпало в живота си, кариерата си или развитието си.

Сподели ни любимите си три книги?

  1. Presentation Zen Design на Garr Reynolds
  2. Relentless на Tim Grover
  3. Brain Rules на John Medina
     

Не се колебайте да ни изпращате предложения за интервюта в различните ни категории на contacts@uspelite.com. Включете имената на човека, който предлагате за интервю, кратко негово представяне и начин за връзка под формата на e-mail адрес/акаунт в социалните мрежи и/или телефонен номер.

Успяхме ли да те вдъхновим?
Подкрепи позитивната журналистика в България…

Ние сме млад екип от момичета и момчета, гладни за обективност в медиите. Работим здраво, за да ви върнем вярата и да ви покажем, че добрите примери са навсякъде около нас. Противопоставяме се на стила и работата на традиционните медии, за да ви покажем положителната страна на монетата.

Обръщаме се към вас с апел за дарение в подкрепа на журналистиката, която правим. Всички постъпления се инвестират в развитието сайта. С тях ние увеличаваме обема и качеството на позитивните новини от България.

Защото сме тук заради нашето общо бъдеще и вярваме, че то ще е добро!

Препоръчани статии

Ивелина Червенакова

Родена съм в града под тепетата. Интересите ми са свързани с Комуникации, Дигитален маркетинг и всичко, с което мога да допринеса стойност към обществото. Вдъхновявам се от емоцииите, които носи живеенето. Пиша, защото наистина искам да кажа нещо, което си струва да бъде казано.

Оставете коментар

0 коментара